آیین نامه انضباطی جزیره سفید آرامش

آیین نامه انضباطی جزیره سفید آرامش

شما هم امتیاز بدهید!
1399/01/24   غنچه گل‌بافیان

هر شرکتی برای برقرار کردن نظم بیشتر بین خود و مراجعانش قوانینی را تنظیم می‌کند. در جزیره سفید آرامش هم به منظور هماهنگی بیشتر بین خود و فراگیران، قوانینی را در نظر گرفته‌ایم.


آیین‌نامه مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش:

 

  1. قوانین و شئونات اسلامی حاکم بر جامعه، حفظ و رعایت اصول حضور در فضاهای آموزشی اعم از پوشش ظاهری مناسب، رعایت حریم و حرمت دیگران و اصول ارتباطات اجتماعی پایدار و همچنین عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی در محیط آموزشی را رعایت می‌کنم.
  2. رعایت اصول انتقاد سازنده؛ نقد خود را به همراه پیشنهاد و راهکار جایگزین به مسئول واحد و یا از طریق سایت جزیره سفید آرامش انتقال می‌دهم.
  3. قوانین شرکت در کلاس‌ها (مانند قانون غیبت) که منجر به تجدید درس و یا دوره‌ای برای من خواهد شد را می‌دانم و هر گونه تصمیم‌گیری در این خصوص، منوط به نظر مدیر مدرسه و مدرس دوره می‌باشد و هزینه‌های آن را پرداخت می‌نمایم.
  4. هرگونه بیماری و یا محدودیتی در جسم و روانم را الزاما با مربی در میان می‌گذارم تا بتواند شرایط من را بررسی کند و درصورت امکان غواصی، نکات لازم را به سایر مربیان و کمک مربیان، اطلاع دهد.
  5. معاینات پزشکی خود را به دقت و صداقت انجام می‌دهم، بدیهی است که مسئولیت حوادث ناشی از هرگونه کتمان و یا درج اطلاعات خلاف واقع، در فرم معاینات پزشکی، بر عهده هنرجو و پزشک وی خواهد بود.
  6. دریا محیط زندگی موجودات آبی است، لذا از هرگونه آسیب به آن، جداً خودداری می‌کنم و در حفظ و نگهداری محیط زیست دریا، کوشا هستم.
  7. تعهدات مالی خود را در تاریخ‌های معین انجام می‌دهم؛ در غیر این صورت جزیره سفید آرامش می‌تواند متناسب با قوانین و مقررات با من برخورد نماید.
  8. رایانه­‌ها، نمایشگرها، ویدئو پروژکتور و ابزاری از این دست، جزء وسایل آموزشی و عمومی مدرسه هستند و استفاده از آن برای اهداف شخصی (با توجه به احتمال به وجود آمدن مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری)، ممنوع است. در حفظ اموال مدرسه کوشا هستم.
  9. در صورتی که سهواً و یا عمداً به تجهیزات غواصی و یا لوازم آموزشی، آسیبی وارد نمایم، تمام خسارات وارده به لوازم را پرداخت می‌کنم.
  10. امور شخصی خود را در خصوص طی برگزاری و اتمام دوره، مانند: تغییرات احتمالی ساعات آموزشی، مراحل تکمیل پرونده، انجام آزمون‌ها، سفرها و غیره، از طریق سایت رسمی جزیره سفید آرامش پیگیری می‌نمایم. (پر واضح است که با وجود تعداد زیاد فراگیران، مدرسه موظّف به اطلاع رسانی شخصی به افراد نیست و دیگر افراد و اطلاعات ایشان هم مرجع قابل استنادی نیست).
  11. حفظ نظم از دیگر قوانین شرکت در کلاس‌ها است که ملزم به رعایت آن هستم. در نتیجه بی‌نظمی، هر گونه عملکرد نا‌صحیح که منجر به اعتراض مدرس و یا دیگر فراگیران دوره شود را شخصاً می‌­پذیرم (رعایت حرمت اساتید و احترام به حقوق دیگران).
  12. از به کار گیری و استفاده از هر گونه وسیله‌ای که باعث به هم ریختن نظم کلاس شود خودداری می‌کنم.
  13. می‌دانم در صورت خرابی دریا مربی غواصی و مدرسه غواصی جزیره سفیدآرامش هیچ تعهدی برای برگزاری دوره به من ندارد و قطعا پایان دوره به تعویق خواهد افتاد.
  14. می‌دانم به هر دلیلی در حین دوره یا بعد از ثبت نام  و قبل از شروع دوره به هر دلیلی در دوره شرکت نکنم هزینه کلاس آموزشی برگشت نخواهد داشت.

 

مصادیق دیگر بی‌نظمی عبارتند از:

  • ایجاد تنش و اختلال در برگزاری کلاس آموزشی؛ اعم از شوخی نامتعارف و حتی سوالات بی­جا و ناصحیح (سهواً و یا عمداً)، ایجاد کلونی­‌های دوستانه که ­اهداف غیرآموزشی دارند.
  • عدم استفاده صحیح از فضا و امکانات عمومی مدرسه؛ اعم از امکانات اداری، ملزومات خدمات، پذیرایی و آبدارخانه و یا عدم رعایت اصول بهداشتی و نظافتی محیط آموزش با توجه به اینکه امکانات مختص فراگیران جداگانه تدارک دیده شده است.
  • عدم رعایت حریم فیزیکی و خصوصی افراد و مدرسه جزیره سفید آرامش.
  • استفاده از تلفن همراه به هر شکل در زمان کلاس‌ها.
  • عدم رعایت حقوق همسایگان در محیط‌های مشاع و عمومی اعم از لابی هتل، راهروهای کلوپ و...

 

شرکت در سفرها و تورها در دوره­‌های آموزشی تعریف شده، تابع قوانین زیر است:

  • هدف از اجرای سفرها و بازدیدها را آموزش فراگیران می‌دانم و پر واضح است که سفرهای آموزشی به قصد تفریح، تفرج و التذاذ اجرا نمی‌شوند؛ همچنین آشنایی با مصائب و خصیصه‌­های سفرهای گروهی را هم به عنوان جزیی از واقعیت‌های سفرهای آموزشی پذیرفته­‌ام.
  • می‌دانم در هر سفر مرجع تصمیم‌گیری در مورد مقصد و نحوه اجرا، مدرسه و یا مدرسان تور هستند.
  • بدیهی است که سفر یعنی استفاده از دیگر زیرساخت‌های صنعت گردشگری مانند: موزه، هتل، رستوران، محیط­‌های حفاظت شده و غیره که خود را ملزم به رعایت قوانین آنها نیز می‌دانم و مسئولیت خطاهای احتمالی را می‌پذیرم.
  • می­‌دانم که در زمان اجرای سفرها، بازدیدها و کارورزی، در زمان و مکان مشخص شده باید حضور داشته باشم و در غیر اینصورت مسئول مشکلات پیش آمده خواهم بود.

 

و در انتها با توجه به اشراف شخصی­‌ام بر حوزه فعالیت‌های جزیره سفید آرامش در زمینه توسعه غواصی، نهایت تلاش خود را جهت استفاده بهینه از صور مختلف انرژی به کار گیرم، بیشترین تلاش ممکن را جهت تولید کمترین زباله انجام دهم و زباله­‌ها را تفکیک و در فضای مخصوص به خود قرار دهم و توجه خود را به اصلاح رفتار مصرف گرایانه نوع بشر معطوف دارم.

پر واضح است که اگر کسی نتواند اصول حضور مسئولانه در خانه خود (جزیره سفید آرامش) را که تقدس آموزشی دارد رعایت کند، حتما نمی‌تواند مدعی فرهنگ و صیانت از سرزمین و دریا باشد.

 

غنچه گل‌بافیان

مدیر عامل و موسس مدرسه غواصی جزیره سفید آرامش

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت جزیره سفید آرامش مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

1399/01/24   غنچه گل‌بافیان

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن